ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑ

Τμήματα

Αρχική / Τμήματα / 3 ετών - εώς προνήπια
Τμήμα 3 - εώς προνήπια

Τμήμα 3 - εώς προνήπια

Διαμορφώνουμε στις τάξεις μας ένα μαθησιακό περιβάλλον ανοιχτό και ευέλικτο, που διευκολύνει τη μαθησιακή προσπάθεια και ευνοεί την ανάπτυξη της αυτονομίας των παιδιών, αλλά και να αποκτήσουν εφόδια για το σχεδιασμό και την πραγματοποίηση δημιουργικών δραστηριοτήτων που θα συμβάλλουν στη γνωστική, κοινωνική, συναισθηματική και φυσική ανάπτυξη των παιδιών.

Δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στην αγωγή ,που ορίζεται σαν μία πράξη που γίνεται από έναν υπεύθυνο και καταρτισμένο ενήλικα (τον παιδαγωγό) προς ένα νέο άτομο με σκοπό να εξελιχθεί ψυχικά, νοητικά ,σωματικά και ηθικά ώστε να ενσωματωθεί στο περιβάλλον στο οποίο πρόκειται να ζήσει. Η αγωγή είναι το αντικείμενο σκεπτόμενης προσπάθειας εκ μέρους των παιδαγωγών και έχει σαν στόχο την εξέλιξη του νέου ατόμου ώστε να τελειοποιήσει τις ικανότητές του, να είναι ευτυχισμένο και σωστά ενσωματωμένο στο κοινωνικό σύνολο.

Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη τα χαρακτηριστικά της καθε ηλικίας προσπαθούμε να οργανώσουμε το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα. Κυρίως τα παιδιά αφήνονται ελεύθερα να κατακτήσουν ,αφού το δοκιμάσουν όλο το προσφερόμενο υλικό. Ενθαρρύνουμε και βοηθάμε το παιδί να ξεπεράσει φόβους και ενδοιασμούς.


Οργανώνουμε διάφορα παιχνίδια:
  • Απλές ρυθμικές ασκήσεις με τη βοήθεια τυμπάνου ή μουσικής.
  • Παιχνίδια με σχοινάκια, όργανα γυμναστικής.
  • Διαδρομές με την εντολή του Παιδαγωγού
  • Μιμητικό και θεατρικό παιχνίδι.

 


Βοηθάμε στην ανάπτυξη των λεπτών χειρισμών : 

  • Κατασκευές με πλαστελίνη -πηλό.
  • Κατασκευή πάζλ ή άλλων οικοδομικών υλικών.
  • Κόβουμε με το ψαλίδι.
  • Ζωγραφίζει το παιδί με μαρκαδόρο ή πινέλο.


Ενισχύουμε τον προφορικό λόγο του παιδιού:
  • Είμαστε πρόθυμοι να ακούσουμε τα παιδιά και να απαντήσουμε στις ερωτήσεις τους.
  • Εξηγούμε και αναλύουμε με σαφήνεια χρησιμοποιώντας απλό, μα πλούσιο λεξιλόγιο εξηγώντας τις λέξεις που θεωρεί άγνωστες.
  • Αφηγούμαστε ή διαβάζουμε παραμύθια.
  • Τους μαθαίνουμε αινίγματα, παροιμίες ,γλωσσοδέτες, ποιήματα.
  • Εφοδιάζουμε με έντυπο υλικό και βιβλία γνώσεων τη γωνιά της βιβλιοθήκης.
  • Τραγουδάμε τραγούδια.
Προάγουμε την κοινωνικοποίηση:
  • Οργανώνουμε το χώρο σε γωνιές ώστε να υπάρξουν μικρές ομάδες ενισχύοντας έτσι τη δημιουργία σχέσεων μεταξύ των παιδιών.
  • Βάζουμε κάποιους κανόνες στη χρήση των υλικών και των γωνιών.
  • Εξηγούμε πως παίζονται τα ομαδικά παιχνίδια και ποιοι κανόνες τα διέπουν .


Βοηθάμε να αναπτυχτεί νοητικά:
  • Τα παιδιά γνωρίζουν τα χρώματα ,τα σχήματα μέσα από δραστηριότητες και ψυχοκινητικά παιχνίδια.
  • Προτείνουμε ομαδοποιήσεις, ταξινομήσεις χρησιμοποιώντας τα παιχνίδια .
  • Κάνουμε κινητικά παιχνίδια με σκοπό την κατάκτηση του χώρου.
  • Δημιουργούμε ευχάριστα βιώματα με την ευκαιρία εορτών που θα χρησιμεύσουν σαν θετικές αναμνήσεις αργότερα.


Δίνουμε ευκαιρίες για αυτονομία και αυτοεξυπηρέτηση:
  • Το παιδαγωγικό υλικό και τα παιχνίδια τοποθετούνται σε χαμηλά ράφια και είναι διαθέσιμα ώστε το παιδί να μπορεί να τα φτάνει, να τα παίρνει ή να τα τακτοποιεί.
  • Να βάζουν σαπούνι να πλένονται , να σκουπίζονται μόνα τους.
  • Να βάζουν το μπουφάν τους.

Θέλουμε μικρούς δημιουργούς:
  • Υπάρχει το ελεύθερο σχέδιο.
  • Το θεατρικό παιχνίδι.
  • Κουκλοθέατρο.
  • Η επαφή με τα έργα τέχνης διαφόρων ζωγράφων .
  • Ο χορός και η ελεύθερη κίνηση με συνοδεία μουσικής.


Για εμάς το κάθε παιδί είναι μια ξεχωριστή προσωπικότητα και μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο μέσα από το παιχνίδι και τις δραστηριότητες. Ο ρόλος μας είναι υποστηρικτικός και να διαμορφώνουμε το κατάλληλο περιβάλλον ώστε τα παιδιά να μαθαίνουν μέσα από εξερευνήσεις και αλληλεπιδράσεις με ενήλικες ,παιδιά και υλικά.