ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑ

Ο.Κ.Μ.Π.

Αρχική / Ο.Κ.Μ.Π.
Στο Παιδικό Σταθμό τα παιδιά καλούνται να περάσουν από το οικείο οικογενειακό περιβάλλον στην πρώτη μικρή κοινωνία του σχολείου, πρωταρχικός μας στόχος είναι η ομαλή προσαρμογή τους και η εξοικείωση με το χώρο και τα πρόσωπα. Με τις καθημερινές δραστηριότητες τα παιδία σταδιακά μαθαίνουν πως να αυτοεξηρετούνται, να γίνουν ανεξάρτητα ,αποκτούν αυτονομία, να συνυπάρχουν αρμονικά με συνομήλικους, να μοιράζονται τα παιχνίδια τους, να συνεργάζονται, να σέβονται τους κανόνες, να κάνουν φίλους, αλλά και να υπερασπίζονται τον εαυτό τους.

Με γνώμονα τη μοναδικότητα του κάθε παιδιού στόχος μας είναι: η ισορροπημένη ανάπτυξη σε ψυχοκοινωνικό, νοητικό,γλωσσικό και σωματικό επίπεδο, η δημιουργική και κριτική σκέψη, η ανάπτυξη της φαντασία, η αναγνώριση και διαχείριση των συναισθημάτων τους, η κοινωνικοποίηση, η συνεργασία, η ανάπτυξη και καλλιέργεια δεξιοτήτων, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, η πειθαρχεία σε κανόνες και υποχρεώσεις, η απόκτηση υπευθυνότητας, η διασκέδαση, η χαρά, ο σεβασμός και η αγάπη για το περιβάλλον.
Δραστηριότητες

Δραστηριότητες

Έχοντας επιτύχει την ομαλή προσαρμογή, ξεκινά η παιδαγωγική διαδικασία. Με την εφαρμογή ενός καθημερινού προγράμματος επιτυγχάνεται η γλωσσική ανάπτυξη, μέσα από την ανάγνωση παραμυθιών, κάνοντας γλωσσικά παιχνίδια, μαθαίνοντας ποιήματα τραγούδια, αινήγματα,γλωσσοδέτες. Με δραστηριότητες και μέσα από το παιχνίδι μαθαίνουν την έννοια των αριθμων,να αναγνωρίζουν τα χρώματα τα σχήματα τα μεγέθη, να ταξινομούν και να ομαδοποιούν. Με τις κατασκευές και χειροτεχνίες τα παιδιά έρχονται σε επαφή με διαφορετικά υλικά όπως πλαστελίνη ζυμάρι, πηλό αναπτύσεται έτσι η παρατηρητικότητα, η δημιουργικότητα, η φαντασία, η αντίληψη .Στις ατομικές και ομαδικές εργασίες με τη χρήση του πινέλου, των μαρκαδόρων του σφουγγαριού της κόλλας και πολλών ακόμη υλικων,εξασκείτε η λεπτή κινητικότητα. Με προμαθημτικές,προγραφικές και προαναγνωστικές ασκήσεις προετοιμάζονται ώστε όταν πάνε στο σχολείο να μπορούν να γράψουν και να διαβάσουν. Με το θεατρικό παιχνίδι και τη χρήση θεατρικών αντικειμένων τα παιδιά δραματοποιούν παραμύθια και ιστορίες, καταφέρνοντας έτσι να εκφράσουν ό,τι τους απασχολεί και να βρουν λύση. Με ψυχοκινητικές και μουσικοκινητικές ασκήσεις και παιχνίδια τα παιδιά αντιλαμβάνονται το σώμα τους, συντονίζουν τα μέλη τους, μαθαίνουν να κινούνται στο χώρο, να τρέχουν να περπατούν να περνούν ανάμεσα από εμπόδια,να ισορροπούν. Το ελεύθερο παιχνίδι είτε ομαδικό είτε ατομικό επιτρέπει στα παιδιά να πειραματίζονται να επικοινωνούν, να συνεργάζονται, να αναπτύσσονται, να κοινωνικοποιούνται να ευχαριστιούνται και να διασκεδάζουν.
Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία, που αποχωρίζονται για πρώτη φορά τη ζεστασιά των οικείων τους, έχουν πρωτίστως ανάγκη απο ασφάλεια και αποδοχή. Αρχικός στόχος είναι να νιώσουν ασφαλή. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσα απο τη διαδικασία του παιχνιδιού πολύ πιο γρήγορα. Οι στόχοι μας είναι μεταξύ άλλων:

  1. Να είναι χαρούμενο

  2. Η κοινωνικοποίηση

  3. Η ομαδικότητα

  4. Η αυτοεξυπηρέτηση

  5. Η ατομική προστασία

  6. Οι τρόποι καλής συμπεριφοράς

  7. Η ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων

  8. Οι πρώτες βασικές γνώσεις για το περιβάλλον γύρω του. Βέβαια το κάθε παιδί ξεχωριστά σε οδηγεί και για περισσότερα απο αυτούς τους πρώτους στόχους, με αποτέλεσμα να συμπαρασύρουν εμάς και το ένα το άλλο για επόμενα βήματα.

Roboto