ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑ

Τμήματα

Αρχική / Τμήματα / 2,5-3 ετών
Τμήμα 2,5 - 3

Τμήμα 2,5 - 3

Η ψυχοκινητική εξέλιξη ενός ανθρώπου αναφέρεται σε όλες εκείνες τις δεξιότητες που αποκτά από την βρεφική ηλικία κι έπειτα σε: σωματικό/κινητικό, γνωστικό/ αντιληπτικό και συναισθηματικό/κοινωνικό τομέα.

Ο παιδικός σταθμός καλείται να αναπτύξει και να εξελίξει αυτούς τους τομείς με διάφορα κίνητρα και ερεθίσματα που δέχεται το παιδί μέσα στην τάξη με την βοήθεια της παιδαγωγού.

Σωματικός / Κινητικός Τομέας
Στον τομέα αυτό πραγματοποιούνται αναπτυξιακές αλλαγές που καθιστούν το παιδί ικανό να πραγματοποιεί κάθε μέρα πολύπλοκες κινήσεις με κορύφωση την κατάκτηση του σωματικού ελέγχου. Δηλαδή καταφέρνει να σταθεί όρθιο, να κινηθεί μέσα στο χώρο χωρίς να χάνει τον έλεγχο του σώματος του μέσα στην τάξη και μεταξύ του ίδιου και των συμμαθητών του. Διεκδικεί να κατακτήσει τον κόσμο γύρω του τρέχοντας, ανεβοκατεβαίνοντας σκάλες, σκαρφαλώνοντας και γενικά δοκιμάζοντας κάθε τι περιέργεια.
  • Παιχνίδια ισορροπίας.
  • Παιχνίδια ταχύτητας μέσα σε ένα συγκεκριμένο χώρο.
  • Έλεγχος και συντονισμός άκρων.
  • Έλεγχος των σφικτήρων.
  • Λεπτοί χειρισμοί.


Γνωστικός / Αντιληπτικός Τομέας
Στον τομέα αυτό παρατηρούνται σημαντικές αλλαγές καθώς εμφανίζεται η συμβολική λειτουργία και η χρήση της γλώσσας. Είναι η περίοδος που δύο στις τρεις προτάσεις του παιδιού ξεκινούν με το ¨πώς¨ και το ¨γιατί¨. Είναι η ηλικία που η σκέψη των παιδιών διακατέχεται από αρκετή φαντασία κι εγωκεντρισμό.
  • Συμβολικό παιχνίδι.
  • Παιχνίδια με πάζλ (ένωση κομματιών).
  • Παραμύθια (ανάπτυξη φαντασίας).
  • Κατονομάζει εικόνες.
  • Λεπτοί χειρισμοί (κορδόνια με κουμπιά).

Συναισθηματικός / Κοινωνικός Τομέας
Η νηπιακή ηλικία αποτελεί πολλές φορές "πρώτη εφηβεία" καθώς οι τάσεις αυτονομίας είναι έντονες. Το παιδί στην προσπάθεια του να αυτονομηθεί και να χειριστεί τις δεξιότητες που απέκτησε, ξεπερνά πολλές φορές τα όρια. Από την βρεφική παιδικότητα περνά σε μια απίστευτη ενεργητικότητα έχοντας συχνά εκρήξεις θυμού, ζήλιας, πείσματος, ανυπακοής, μη δικαιολογημένες φοβίες και όλα αυτά σε μεγάλο βαθμό.

Άλλο ένα κομμάτι που αναπτύσσεται σε αυτή τη φάση είναι η κοινωνικότητα του παιδιού καθώς διευρύνεται ο κοινωνικός του κύκλος, γνωρίζει άτομα εκτός του οικογενειακού του περιβάλλοντος και αρχίζει να συνειδητοποιεί την ύπαρξη κανόνων, ευχαρίστησης και υποχρεώσεων μέσα από το παιχνίδι. Στόχος της παιδαγωγού είναι να οριοθετήσει και να περάσει την έννοια του σεβασμού προς τους φίλους μας, όπως επίσης και την έννοια του "μοιράζομαι".
  • Ομαδικά παιχνίδια.
  • Μουσικοκινητικά τραγούδια.
  • Συνεργασία μέσα σε μια ομάδα.